Aankomst in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jarn Vinders - WaarBenJij.nu Aankomst in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jarn Vinders - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sydney

Door: Jarn

Blijf op de hoogte en volg Jarn

05 Februari 2014 | Australië, Sydney

Even een verslagje over mijn avontuur in Australië tot nu toe. Allereerst, ik heb het reuze naar mijn zin ☺, de tijd gaat zo snel hier!
Ik ben nu ondertussen al meer dan een maand weg, maar dit verslag gaat nog over mijn eerste dagen in Sydney.

De eerste 4 dagen van mijn verblijf in Austalië ben ik in Sydney geweest, wat een prachtige stad! Van 19e eeuwse gebouwen uit de koloniale tijd tot moderne wolkenkrabbers en van parken tot stranden, deze stad heeft het allemaal. Deze stad was ook de plek waar ik voor de eerste keer de Australische mascotte, de kangaroo, gezien heb. Dit was helaas wel in de dierentuin. Je kon los lopen tussen de kangaroos en (als het personeel niet oplette) ze zelfs aaien, zonder dat ze aggressief werden.

De eerste dag was ik nog alleen en ben ik natuurlijk naar het Opera House en de Harbour Bridge gaan kijken. Verder wat rondgelopen door de stad en redelijk op tijd naar bed gegaan vanwege de jetlag.
In mijn kamer in het hostel begon het al meteen Nederlands, op het (zelf geïmproviseerde) dakterras zat namelijk een jongen uit Groningen een boek te lezen. Na een praatje bleek hij een pas afgestudeerde Biologie student te zijn en hij was nu al een paar maanden op reis door Australië.

De tweede dag kwam Kostas (mede student uit Maastricht) aan in Sydney en zijn we samen de stad opnieuw gaan verkennen. Nog nooit heb ik een dag zoveel gelopen! Opera House, Harbour Bridge, The Rocks, Central Business District, Darling Harbour, China Town, City Centre, Royal Botanic Gardens en nog veel meer! Toen we het 's avonds terug liepen richting ons hostel hadden we beide pijn aan onze benen, omdat we dit natuurlijk niet gewend waren. Dit betekende dat we de derde dag een rustdag nodig hadden en waar kun je dat beter doen dan op het bekendste strand van Australië: Bondi Beach. 's Avonds terug in het hostel hoor ik op de gang ineens wel een heel bekend taaltje: Limburgs dialect. Aangezien deze meid aan het bellen was, besloot ik er in eerste instantie maar niet op in te gaan. Later blijkt ze gewoon op dezelfde kamer te slapen en uit de buurt van Roermond te komen. Ook zij is op doorreis door Australië, nadat ze Azië al gezien had.

Aangezien Kostas en ik vanuit ons koude kikkerlandje in de winter zijn vertrokken naar de zomer in Australië, waren we na een dag strand beide verbrand en dus moesten we de vierde dag weer iets anders verzinnen om te doen. Dit werd een hop-on-hop-off cruise door de enorme haven van Sydney. Wat betekende dat je op verschillende toeristische bestemmingen kon uitstappen en een boot later weer verder kon varen. Eerst op naar Watsons Bay (zie profielfoto) voor het prachtige uitzicht over de oceaan en voor de lekkerste "fish and chips" in Sydney van de hier bekende Doyles Restaurants. Daarna op naar de Taronga Zoo voor de eerste kennismaking met de kangaroos en koala's. Als laatste bestemming hadden we de wijk Darling Harbour, wat een leuk klein binnenhaventje is met veel restaurants, bars en clubs.
's Avonds zijn we de stad in gegaan om deze prachtige stad ook in het donker mee te maken, aangezien Opera House, de Harbour bridge etc. allemaal verlicht zijn.

De vijfde dag stond volledig in het teken van het vertrek naar de hoofdstad Canberra. Mirjam (ook een mede student van Maastricht) was zaterdag in Sydney aangekomen en reisde met ons mee. Dit was een 3,5 uur durende bustrip en hebben we vrij vroeg in de ochtend gedaan zodat we tijd hadden om al een beetje van Canberra te zien.

Tags: sydney, australia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jarn

Dit profiel geeft jullie toegang tot mijn reisverslagen over mijn tijd in Australië. Ik ben niet in Australië om te backpacken zoals velen, maar om te studeren. Ik studeer voor een half jaar aan The Australian National University in Canberra. Dit bekent natuurlijk dat ik niet iedere week zal reizen en een verslag zal maken, maar ik probeer wel zoveel mogelijk te zien van dit prachtige land!

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 4259

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juli 2014

Studeren in Australië

Landen bezocht: